مزایا و معایب ساختمانهای فلزی

۲۰ بازديد
 مزایا و معایب ساختمانهای فلزی

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا بیشتر ساختمان ها به صورت فلزی ایجاد و ساخته شوند، زلزله و برخی از حوادث طبیعی می باشد. استفاده کردن از ساختمان های فلزی مزیت های بسیار زیادی دارد که در ادامه می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم. فولاد سازه ای به عنوان یکی از پرکاربرد ترین مصالحی است که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل ویژگی ها و خاصیت هایی که دارد، از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار می باشد.

مزایای ساختمان های فلزی:
  • مقاومت زیاد
  • خواص یکنواخت
  • دوام بالا
  • شکل پذیری
  • تقویت پذیری و مقاوم سازی
  • سرعت نصب بالا
یکی از مهم ترین مواردی که تاثیر بسیار زیادی روی ساختمان سازی و کیفیت کار دارد، می توانیم به قطعات فلزی آن اشاره کرد. مقاوم بودن این قطعات باعث می شود تا کیفیت کار شما بالا باشد و هر چه قدر کیفیت بالا تر باشد میزان مقاومت ساختمان شما بالاتر خواهد بود. مورد بعدی که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم، یکنواخت بودن آن ها می باشد و همین موضوع تاثیر بسیار زیادی روی تمیزی کار شما خواهد داشت.
فولاد دوام و استحکام بسیار بالایی دارد و به همین جهت است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این یکی از مهم ترین مواردی است که منجر می شود فولاد برای مدت زمان طولانی قابل بهره برداری باشد. شکل پذیری یکی دیگر از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. خاصیت شکل پذیری فلزات تاثیر بسیار زیادی روی ساخت و ساز شما خواهد داشت. شکل پذیر بودن آن باعث می شود تا از خراب شدن جلوگیری شود.
مورد بعدی درمورد پیوستگی مصالح می باشد. قطعات فلزی به دلیل مواد تشکیل دهنده ای که دارند، پیوسته و همگن هستند و همین باعث می شود تا در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته باشند و آسیب نبینند. قطعات فلزی که خریداری می شوند نصب راحتی دارند و به همین دلیل در موقعیت های متفاوتی استفاده می شود. قطعات به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید وقت کمتری را صرف نصب کنید.
اگر بخواهیم درمورد معیایب ساختمان های فلزی برای شما بگوییم باید در نظر داشته باشید که مقاومت ساختمان های فلزی معمولا در برابر کم و یا زیاد شدن دما ثابت نخواهد بود باید توجه داشته باشید که دمای ساختمان را تنظیم کنید. اگر دمای ساختمان شما به 500 تا 600 درجه سانتی گراد برسد، مقاومت ساختمان شما به خطر خواهد افتاد.
مورد بعدی که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم درمورد خوردگی و فاسد شدن قطعات می باشد. قطعاتی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در برابر برخی از عوامل جوی خورده می شوند و همین باعث می شود تا از ابعاد آن ها کم شود و پس از مدتی در ساختمان و ساخت و ساز شما مشکل ایجاد خواهد شد.
از دیگر مواردی که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم درمورد جوش دادن قطعات می باشد. اگر اتصال قطعات و جوش دادن آن ها به درستی انجام نشود. در نهایت در کار شما مشکل ایجاد خواهد شد و ممکن است برای شما دردسر ساز باشد. به همین دلیل است که معمولا ساخت و ساز ها براساس استاندارد های لازم و تعیین شده ساخته می شود و مورد برسی مهندسان قرار می گیرند.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.